۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

اینجا جایی هست که ستاره ی داوود و بعلاوه ی شکسته ی نازی ها هر دوتاش نمادهای مقدسی هستن ، علامت نازی ها رو کنار پلاک خونشون میزنن ، یا به گردن میندازن ، اون ستاره ی داوود هم که همه جا هست تقریبن . گاهی که جشن مهمی اشون هست ، ماشین هایی رو میبینم که یه طرف شیشه ستاره ی داوود رو کشیدن ، و طرف دیگه علامت نازی ها رو . انگار نه انگار که جنگ جهانی ای بوده و میلیون ها نفر بخاطر این علامت ها کشته شدن . احتمالن این علامت ها خیلی قبل تر از جنگ جهانی دوم هم اینجا مقدس بوده و همچنان هم مقدس مونده ... بله خب اینجا کسی چیزی از جنگ نمیدونه ، بزرگترین افتخارشون اینه که تو تاریخشون تا به حال جایی رو تصرف نکردن ، اینکه تاحالا جنگی رو شروع نکردن و صلح جو و آروم اند . به نظر من هم که افتخار داره .

۴ نظر:

  1. این مخفی بود یا من ندیده بودم؟

    پاسخحذف
  2. صلیب شکسته نماد خورشید تو ایران باستان بوده ، ریشه تو آیین میتراییسم و ... داره . اینها این نماد رو از قرهنگ ایران گرفته اند و تا اونجا که میدونم مربوط به نازی نمی دونن - خود صلیب مسیحی هم بر گرفته از نماد خورشید میتراییسمی است.
    سزیمیک

    پاسخحذف
  3. الف میم لینکش همون کنار بود همیشه ، تو ندیده بودی :))
    چه جالب سزیمیک ، حدس میزدم که اینا باید قدیمی باشند امانمیدونستم ربطش رو به ایران ، هندوییسم خیلی آزاد میذاردشون برای تاثیر گرفتن از بقیه دینها ،هر فرقه ای تعریف خودشو از خدا داره و نماد های خودش رو و کلی خرافات احمقانه که پشتش میاد

    پاسخحذف
  4. این جنگ نکردن واقعا خوبه...من که موافقم. در آبادی من و شما هم همین بوده گویا...یه احساس الکی و بی ماخذی به من می گه هندی ها با شیرازیها یه نسبتهایی دارن.. دور از جون. ولی اگه دنیا رو می دادن دست شیرازی ها جنگ نمی شد اصلا...البته کلا پیشرفت چندانی هم مشاهده نمی شد...می دونی که!

    پاسخحذف